10% popust na online rezervacije

Šta treba proveriti posle selidbe

Ko je imao tu privilegiju da se seli (hm) zna da selidbe mogu da budu izuzetno stresne, nervozne i zahtevne. Dok ne počnu sa selidbom i pakovanjem, vlasnici uglavnom i ne znaju šta sve imaju i šta sve treba preseliti, pa se iskreno iznenade kada se pojavi neka davno zaboravljena stvar. Vrlo često se nešto zaboravi, i potrebno je nekoliko puta se vraćati, provaravati, prisaćati se gde je TO bilo, a sada nam je potrebno. 
To ne važi samo za fizičke stvari, nego i za dokumenta i sve što je potrebno uraditi kada se promeni prebivalište. Kod nas nije lako izvaditi potrebna dokumenta i kada je sve normalno i regularno, a kamoli ako se promenilo nešto tako važno kao što je promena adrese stanovanja. 
Naime, kada se promeni adresa menja se i adresa u ličnim dokumentima, na računima, u pošti, itd. Šta je sve potrebno zavisi da li se vlasnik seli u svoj stan ili se radi o  podstanaru.

 

Promena ličnih dokumenata


Da krenemo redom, prvo što je potrebno učiniti nakon selidbe je promeniti ličnu kartu i pasoš. To se radi u policijskim stanicama. Do pre nekoliko meseci moralo se otići u policijsku stanicu na čijem je području bila nova adresa, ali sada su sve stanice povezane u jednu mrežu, imaju istu bazu podataka, tako da se promena može obaviti i u najbližoj policijskoj stanici. Osnovni preduslov za to je da lična karta ili pasoš moraju da imaju biometrijski čip. Ukoliko imate one bez čipa, potrebno je podneti zahtev za izdavanje nove lične karte i novog putnog dokumenta

 

Promena zdravstvene knjižice, zdrastvenog doma i izabranog lekara 

 

Novi grad ili deo grada znači i novi zdravstveni dom i novi izabrani lekar.

Neko ne voli da menja svog lekara na koga je naviknut i u koga ima poverenje, ali nekada je naporno putovati na drugi kraj grada da bi se dbobio uput.

I zdravstvane knjižice sada imaju biometrijske čipove, tako da one ne moraju da se menjaju, jedino će podaci na čipu biti promenjeni. 

Ipak, nije zgoreg prisetiti se da li su vamostali neki računi na staroj adresi. U slučaju da nisu to je još bolje, lai, ako jesu obavezno ih regulišite da ne bi porasla kamatica i ko zna šta još.

 

Promena na računima 

 

  • Računi za struju - promena adrese za dostavu računa za struju se obavlja na šalterima EPS-a;
  • Računi za infostan - promena adrese za dostavu računa za infostan se obavlja na šalterima javnog komunalnog preduzeća;
  • Računi za kablovsku TV i internet – o promeni adrese kablovski operater se obaveštava direktno ili preko telefona;
  • Računi za mobilni telefon – promena adrese za dostavu računa za mobilni telefon se obavlja u poslovnicama mobilnog operatera;
  • Računi za fiksni telefon - promena adrese za dostavu računa za fiksni telefon se obavlja u poslovnicama Telekoma. Danas postoje tehničke mogućnosti da dobijete vaš stari broj i na novoj adresi.  

 

Promene vezane za poslovno okruženje


Vlasnici firme moraju da menjaju adresu firme ukoliko je ona prijavljena na adresu stanovanja
Potrebno je da se obaveste banke, osiguravajuće kompanije, poslovni partneri, poreska služba, sva relevantna ministarstva, itd, spisak može biti vrlo dugačak. Ukoliko ste zbunjeni, obratite se knigovođama, oni znaju koga sve treba obavestiti.


Rodbina i prijatelji


I poslednje ali ne i najmanje važno o promeni adrese potrebno je obavestiti i bližu ili dalju rodbinu i prijatelje. To se može obaviti cirkularnim e-majlom, SMS porukama, preko društvenih mreža (Fejsbuk, Tviter, LinkedIn, Instagram itd) ili lično nazvati svakog što je i najbolje. U svakom slučaju, najvažnije je ne zaboraviti nikog. 

Komentara: 2

  • Posetilac

    Daca 27/Mar/2017 14:44:10 reply

    Sama selidba je po sebi dovoljno stresna, a kad dodamo jos i ove elemente, posebno promene adrese, dodatno je cini neprijatnom. Bez obzira koliko selidba sama po sebi dobro prodje, mnogo je jednostavnija kad je realizovana od strane agencije za selidbe, redovi cekanja u cilju zamene dokumenta postaju sledeca nocna mora.

Komentarišite ovaj blog



Vrh strane